sobota, 10 marca 2012

Ciasto piędzik :)






Ciasto na rozpoczęcie sezonu ogrodniczego:) Jesteśmy z mężem ogrodnikami z wykształcenia, mąż prowadzi centrum ogrodnicze, a żona prowadzi dzieci:) Zimno się ma ku końcowi, więc lada dzień zacznie się budzenie roślin z zimowego snu i koniec zimowych wakacji mojego ukochanego:) I tak na dobrą wróżbę zrobiłam dla niego ciasto robaczka:) Piędzik, zielona, wygięta gąsienica, z której będzie potem brzydka ćma:) Szkodnik wielu drzew:) Nasz synek się bardzo go przestraszył, był wielki płacz :D Ale ostatecznie przekonał go słodki smak ciasta:) Upiekłam klasycznego murzynka, ale możecie upiec jakikolwiek ciasto jakie lubicie, w formie z kominem. Potem trzeba je odpowiednio przeciąć, poskładać i wysmarować masą i ozdobić:)

  • ciasto, najlepiej babka lub murzynek, wg swojego ulubionego przepisu, upieczone w formie z kominem
  • 0,5l kremówki lub opakowanie gotowego kremu do tortów, czym ja się właśnie posłużyłam, użyłam śmietankowego kremu Cykoria + zielony barwnik spożywczy
  • do ozdoby: żelki AKUKU na odnóża i czułki, słona paluszki na czułki, draże na buzię i oczy, ciasteczka OREO lub inne markizy na oczy


Tak wygląda schemat jak należy przekroić ciasto:


źrodło szablonu: www.bettycrocker.com


3 komentarze:

  1. A ja na to jak na LATO!:) Fajny pomysł z tym robaczkiem:) Zapraszam do mojej akcji Zwierzęce Klimaty na Druszlaku:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh sympatyczny robaczek ;)

    OdpowiedzUsuń