wtorek, 27 marca 2012

dietetyczne babeczki z musem jabłkowym


Czy ktoś ma pomysł jak po polsku nazwać cupcake'a? :)  Że niby cupcake to mufinka, ale z kremem na wierzchu:) I tak jak da się przyjąć nazwę mufinka, jest nawet taka fikuśna i słodka, to ten cupcake jakoś mi nie pasuje. W każdym razie to jest przepis na applesauce cupcakes. Czytałam, że możne połowę zalecanego tłuszczu w danym przepisie zastąpić musem jabłkowym, gruszkowym, lub bananowym. I to jest właśnie taki przepis:) Niestety nie zrobiłam zdjęcia w przekroju, ale ciasto jest całkiem spoko i przyjemnie wilgotne, najlepsze na drugi dzień:) Zrobiłam te babeczki na urodziny mojego małego synka, zniknęły prawie wszystkie:)


  • pół szklanki miękkiego masła
  • pół szklanki białego cukru
  • pół szklanki ubitego cukru trzcinowego
  • 3 duże jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • łyżeczka cynamonu, pół łyżeczki gałki, ćwierć łyżeczki mielonych goździków (ale spokojnie cynamon wystarczy)
  • 1,5 szklanki musu jabłkowego (czyli startych jabłek, mogą być w nim drobne kawałki, nic się nie stanie)


na krem:

  • ok 2 łyżki miękkiego masła
  • ok 4-5 szczodrych łyżek serka śmietankowego z wiaderka
  • 2 łyżki cukru pudru


Miękkie masło utrzeć z cukrami do białości i puszystości:) Potem dodawać po jednym jajku. Wmieszać mus jabłkowy. A na końcu wmiksować miksturę mączno-korzenno-sodową:) Nałożyć do wypapilotkowanej formy na mufiny i piec ok 20 min w 180 st C:) Ot i cała kapkejkpowa filozofia:)

Dalej, jak koś ma ochotę to moż esobie utrzeć masło z cukrem pudrem , a następnie domoksować serek:) I tymże kremem wysmarować mufinkę, która od tej pory będzie kapkejkiem:) Krem można sobie uszlachetnić jakąś wanilią, cynamonem, czy co tam komu przyjdzie do głowy:) Ja dodałam czerwony barwnik (oczywiście spożywczy, który podobno jest substancją bardziej niezdrową od innych barwników, ale cóż:), wetknęłam kawałeczek paluszka, śmiejżelka w kształcie listka oraz pół gumi-robaka:) Fajne, nie? :) Dobre dla dzieci oraz sadowników :D


1 komentarz: