poniedziałek, 26 marca 2012

zdrowe bułeczki drożdżowe

Dodaj napis




To przepis na tzw turecki chlebek. Nie wiem dokładnie dlaczego turecki. To ciasto drożdżowe z dodatkiem melasy i kawy zbożowej. Więc zdrowe:) Melasa zamiast cukru i kawa zbożowa, czyli błonnik:) Przepis oczywiście wzięty z bloga Dorotki:) Ale muszę dodać, że jadłam takie coś jeszcze długo zanim powstał ten blog. Jak zakładałam swojego bloga to miałam takie założenie, żeby nie powielać wypieków Doroty, bo robi to chyba z 70% blogerów na Durszlaku, co się klika na przepis, to tam link do Moich Wypieków:) Nie no, ja oczywiście też jestem wielką fanką Doroty, ale chciałabym być oryginalna:) Mam swoje źródła:) Niestety jak widzę narazie mój blog cieszy się (a raczej smuci:) małym zainteresowaniem. To chyba przez zdjęcia. Nie mam niestety lustrzanki, a moim kompaktowym Canonem to chociażbym nie wiem jak się starała to zdjęcia są zawsze ciemne. Tak też niestety mam dom zbudowany, że ciężko znaleźć dobre miejsce na ładne zdjęcie z dobrym światłem. No i brak ładnych obrusów i serwetek, żeby zrobić ładne tło na zdjęciu. Trochę to zniechęca, ale zobaczymy, może się rozkręci:)




  • 500 g mąki
  •  20 g drożdży
  • 330 ml mleka
  • łyżeczka cukru
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/3 szklanki melasy
  • 4 łyżeczki kawy zbożowej
  • 100 g rodzynek
+ roztrzepane jajko do posmarowania
 Mleko wlać do rondla, zagrzać. Gdy będzie ciepłe na tyle, że się da jeszcze włożyć palec, ale na krótko, odlać kilka łyżek do szklanki. Wrzucić tam drożdże, wsypać łyżeczkę cukru i dokładnie rozpuścić i odstawić do wyrośnięcia. Resztę mleka dalej podgrzewać i rozpuścić w nim melasę i masło. Gdy mikstura wystygnie wlać ją do mąki, dodać rozczyn, kawę i rodzynki. Wymieszać, wyrobić i odstawić do garowania:):):) 
Gdy podwoi objętość odgazować, przez kilkukrotne walenie pięścią:) Chwilkę jeszcze wyrobić i podzielić na 12 równych części. Ukulać bułeczki i odstawić znów do wyrośnięcia na ok 0,5 godziny.  Wyrośnięte pomalować roztrzepanym jajkiem. Piec przez ok 20 min w 190 st. C.




Smacznego i zdrowego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz